Niektórzy uważają, że wystarczy wypełnić, załóżmy półroczny kontrakt z firmą pozycjonującą, a potem możemy samodzielnie zająć się utrzymywaniem zdobytej pozycji. W takiej sytuacji należy sobie zadać pytanie, czy jako właściciele firmy, zgodzilibyśmy się, żeby od teraz funkcję kierownika przejęła osoba nieposiadająca dostatecznej wiedzy na temat zarządzania przedsiębiorstwem. Podobnie wygląda to w przypadku działań z zakresu SEO.
Możliwe, że w teorii są to proste zadania: dobieranie fraz kluczowych, pisanie rzetelnych i ciekawych treści, dbanie o kontakt z klientem, badanie rynku konkurencji itd., niestety w praktyce osoby, które uznały, że są na tyle wyedukowane, żeby przejąć te zadania, szybko orientowały się, że chęć zaoszczędzenia pieniędzy, nie tylko zmieniła się w pożeracza wolnego czasu, ale także zauważyliśmy spadek na liście wyszukiwania, mniejszą liczbę wyświetleń oraz gorsze wyniki sprzedażowe. Nie wspominając już o konkurencji, która tylko czeka na chociażby minimalny spadek zainteresowania naszą marką. Nikt nie jest w stanietak dobrze poprowadzić promocji witryny, jak wykwalifikowane osoby, dla których nie jest to pierwszy raz, ale rutynowe działania, niesprawiające żadnego kłopotu.
Google cały czas zmienia swoje algorytmy, dodaje inne rozwiązania, o których nie ma pojęcia przeciętny Kowalski. Jeśli dziś w seo przemysl jesteś pierwszy, to wcale tak nie musi być za miesiąc. Wszystko to, co jest związane z technologią nigdy nie będzie stałe. Pozycjonowanie to nie praca w sklepie, gdzie wprowadza się jedynie kosmetyczne zmiany. Jest to ciągle ewoluujący proces, z którym trzeba być na bieżąco, aby nie zostać w tyle i pożegnać się z wypracowanymi wcześniej wysokimi notowaniami.
Tak samo, jak w innej pracy, tak w przypadku SEO i pozycjonowania, nie może się tym zajmować amator, gdyż skutki takiej decyzji będą bardzo bolesne. Współpracę z firmami zajmującymi sięoptymalizacji oraz polepszaniem i utrzymywaniem dobrego rankingu w wynikach wyszukiwania, należy traktować, jak z zatrudnianie kolejnych pracowników, którzy mają pomóc w osiągnięciu sukcesu i długotrwałej obecności na rynku.
Trzeba jasno postawić granicę pomiędzy funkcjami każdego, kogo zatrudniliśmy. Naszym zadaniem nie jest wyręczanie innych i szukanie okazji do oszczędzania, ale dbanie o dobry wizerunek marki.