Każde stanowisko wyposażone będzie w komputer z zainstalowanym aktualnym elektronicznym rozkładem jazdy HAFAS, w dwa monitory, umożliwiające komunikację pomiędzy pasażerem i informatorem. Na życzenie podróżnego, będzie mu drukowany również plan podróży.
Informatorzy mają stały dostęp do Internetu, który zapewnia kontakt internetowy z dyspozyturami, koordynującymi ruch pociągów w całym kraju. Pozwala to na bieżące monitorowanie wszelkich, również nagłych, zmian w rozkładzie jazdy, opóźnień itp.
Pierwszym miejscem w Polsce, gdzie został uruchomiony w pełni profesjonalny punkt obsługi podróżnych, jest dworzec główny
w Poznaniu. Do końca roku "PKP PR" planuje unowocześnienie punktów informacyjnych w 80 miastach w kraju.
Kiedy powstanie taki punkt na którymś z przemyskich dworców? - Docelowo planujemy uruchomienie takich punktów we wszystkich miejscach, gdzie znajdują się kasy biletowe spółki "PKP Przewozy Regionalne". Na razie jednak trundno mi powiedzieć, kiedy pojawią się one właśnie w Przemyślu. Staramy się działać w tej kwestiijak najszybciej, ale wiele zależy oczywiście od finansów - powiedział Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy spółki "PKP Przewozy Regionalne".